Accu X2-transponder soms niet in orde


Dit artikel is geplaatst op: 17 mei 2017

MYLAPS heeft naar aanleiding van een aantal meldingen (onder meer van MON) over slecht functionerende nieuwe X2-transponders, een verklaring uitgebracht.

Het bedrijf geeft daarin aan dat enkele transponders uit de nieuwe X2-serie een accu met een mechanisch defect kunnen hebben.

Heb jij onlangs een X2-transponder gekocht via MON of MYLAPS? Controleer dan of die goed functioneert op één van de volgende manieren:

Diagnose

Methode 1

Sluit de voeding van de X2 RaceKey aan via je computer of het stopcontact en verbind hem met je transponder. Als het indicatielampje meteen groen wordt, is je accu niet in orde. Zie dit filmpje:

Methode 2

Start de X2 Connect software en verbindt de X2 RaceKey middels de USB-kabel met je computer, zodat de lampjes op de RaceKey blauw oplichten. Sluit vervolgens je transponder aan. Hierdoor gaat normaliter een rood lichtje knipperen, aan de bovenkant van je transponder bij de M8-connector. Gebeurt dit niet? Verwijder dan de RaceKey, sluit hem opnieuw aan en heb 10 seconden geduld. Zodra het rode lichtje begint te knipperen, wacht je tenminste 2 minuten. Verwijder hierna de RaceKey. Gaat het rood flikkerende lampje meteen uit? Dan heeft jouw transponder last van het inmiddels bekende accuprobleem. Zie hieronder hoe deze methode in zijn werk gaat:

Kapotte accu, wat nu?

MYLAPS vervangt de aangedane transponders kosteloos op basis van hun garantiebeleid. Stuur even een mailtje via dit formulier om een nieuwe transponder te claimen. Je kunt ook het adres info.mel@mylaps.com gebruiken, of bellen met +31 (0)23 – 7600 161.

Heb je onlangs een transponder met dit probleem aangeschaft via MON? Neem dan even contact met ons op via info@mon.nl, zodat je kosteloos een transponder van MON kunt gebruiken tijdens bondswedstrijden tot die van jou door MYLAPS is vervangen. Je dient het leenexemplaar telkens aan het eind van de wedstrijddag in te leveren.

Let op! Het is niet mogelijk om gratis een vervangende transponder te lenen, zonder bevestiging van het bondsbureau.

Wat doet MYLAPS nog meer aan dit probleem?

MYLAPS onderzoekt zowel zelf als samen met haar toeleverancier waarom sommige accu’s, ondanks uitgebreide testen, in zeldzame gevallen toch niet goed functioneren. Daarnaast is MYLAPS bezig met het opsporen en testen van alternatieve accutypen. Ook biedt het bedrijf haar excuses aan voor het ongemak.


Deel dit Artikel met je netwerk